august 05, 2008

S-a încheiat prima sesiune de admitere la universităţi. Şi eu am devenit studentă...!!! :)




Recunosc, perioada admiterii de anul acesta a fost foarte tensionată pentru mine, chiar dacă îmi rezervasem cîteva variante de rezervă în caz de nereuşită şi mă pregătisem moral în cel mai serios mod pentru un eventual eşec. Urmăream aproape zilnic pe site-ul Universităţii de Stat dinamica depunerii actelor la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării şi realizam că dorinţa mea de a căpăta un loc bugetar la acest domeniu este mai degrabă utopică decît realizabilă, căci erau deja depuse aproximativ 15 cereri pentru un loc bugetar.(!) În asemenea condiţii măcar un pic de optimism din partea mea era exagerat, ţinînd cont că am media de bacalaureat 9.00 şi în comparaţie cu mulţi dintre candidaţi cedam în acest sens. Beneficiul cel mare în cazul meu a fost că mi-am ales o facultate de vocaţie-Jurnalismul, specialitate care a necesitat din partea candidaţilor scrierea unei probe de creaţie, probă care pentru mine s-a dovedit a fi decisivă întrucît am susţinut-o bine, mărindu-mi astfel media de concurs.
Probabil norocul a fost de partea mea, căci ieri am primit vestea cea mare şi mult aşteptată-am fost înmatriculată la Jurnalism penultima, adică a 10-a pe listă din cele 11 locuri rezervate candidaţilor din mediul rural.Abia acum pentru mine începe adevărata vacanţă! :)

În ceea ce priveşte admiterea de anul acesta, aş mai adauga cîte ceva, cu toate că am mai postat pe blog-ul meu un articol la această temă. Regulamentul nou care presupune doar notele de la bac mi se pare total ineficient. Lacunele acestui nou regulamnt îl vor sesiza, probabil, chiar lucrătorii de la universităţi,începînd cu 1 septembrie care se apropie, care-şi vor da seama c-au selectat din torentul de absolvenţi nu tocmai pe cei mai bun, iar competenţa viitorilor studenţi nu prea cred să justifice şi să îndreptăţească notele de 10 din certificatul de bacalaureat.

N-aş vrea să se creadă că cele expuse de mine sunt general valabile. Mi-ar plăcea să cred că prnosticurile mele nu se vor adeveri, iar universităţile de la noi îşi vor îmbogăţi potenţialul şi resursele intelectuale odată cu venirea pe băncile auditoriilor a studenţilor din anul acest.

Apropo, felicitări pentru toţi colegii mei de liceu care-au ajuns acolo unde şi-au propus, obţinînd majoritatea un loc la buget la specialitatea la care-au visat încă de pe băncile liceului. Vă doresc la toţi succes şi multe, multe realizări în calitate de studenţi!

5 comentarii:

Anonim spunea...

Dupa ce citisem articolul tau din Timpul chiar asteptam cu sufletul la gura rezultatele tale. Felicitari! Nu e un noroc cum spui tu, ci e meritul tau, ai mers constient spre asta si acum te poti bucura de succesul obtinut! Bravo!

Anonim spunea...

Felicitari!!!...Cred ca a meritat efortul!Sper sa fii multumita si sa'ti fie de bun augur aceasta decizie(de a ramane aici,in RM)!...Dar mai ai timp sa te gandesti si la ocazia de a studia in Romania!...Fii atenta la ceea ce'ti doresti!Baftaaaa!

Anonim spunea...

Va multumesc pentru comentarii, senzatiile de "student" vi le impartasesc dupa...sper sa am ce scrie la acest subiect..cel putin pentru mine se anunta o perioada foarte interesanta. Asa ca , mai reveniti!

Victor L. Ciobanu spunea...

Bravo! Mă bucur pentru tine :).

Cînd am intrat eu la universitate în 2006, media s-a făcut şi pe baza notelor a 4 discipline, nu numai BAC-ul, şi deşi sunt şi carenţe grupa mea s-a nimerit una destul de puternică.
Sper să ai şi tu colegi de treabă ;). Baftă.

P.S. Mi-e interesant ce articol ai scris în Timpul. Poate îmi dai link-ul: aş vrea să-l citesc. Merci.

Oxana Greadcenco spunea...

Victor,
mersi pentru felicitari, "sper ;i eu sa am colegi de treaba" cum ai zis si tu...:)
Cit despre articolul din Timpul, vezi aici :
http://www.timpul.md/Rubric.asp?idIssue=824&idRubric=8521