august 03, 2008

Pledoaria mea pentru Mircea Badea



De ceva timp( mai exact de cînd sunt în vacanţă) îmi încep fiecare dimineaţă cu emisiunea ”În gura presei” de la postul românesc de televiziune Antena 1 realizată de carismaticul jurnalist şi actor Mircea Badea . A devenit pentru mine un ritual tradiţional şi primesc cele cîteva minute ce le petrec în faţa televizorul drept o veritabilă înviorare spirituală.Am tot dreptul să folosesc cuvîntul ”înviorare” căci aflîndu-mă în postură de spectatoare a acestei emisiuni chiar n-am nici un minut de plictiseală. Emisiunea în sine constă în afişarea celor mai atractive articole ce-apar zilnic în presa română,însă datorită nonşalanţei prezentatorului ei se transformă într-un adevărat "ring" de analize, comentarii (unul mai pipărat decît altul) asupra oricărui subiect din presa cotidiană, de la evenimente de importanţă majoră pînă la viaţa personală a politicienilor, oamenilor de afaceri, jurnalişti, artişti etc.

Descoperind această emisiune, pupularitatea căreia se datorează, mai întîi de toate, capacităţii de analiză, spiritului de observaţie şi curajului de-a spune lucrurilor pe nume moderatorului său-Mircea Badea, vrei sau nu vrei dar simţi lipsa unui astfel de produs mass-media în Republica Moldova. Ar fi ideal să se găsească şi la noi un asfel de Badea, să deschidă ochii cetăţenilor, să-i facă să înţeleagă că realitatea de la noi nu e tocami "în roz" cum apare la posturile de televiziune de la noi, că avem lacune şi rezerve, că regimul sub care zacem nu e unul tocmai îngeresc cum ne este prezentat la emiusiunile tv de la noi. Însă, din păcate unul din principalii piloni ai democraţiei-libertatea cuvîntului la noi în societate nu prea e aplicabil.Păcat că cetăţenii de rînd nu conştientizează acest fapt, mulţumindu-se cu produse televizate eftine şi de proastă calitate care-n loc să te pună-n gardă, îţi aduc pe buze un zîmbet ironic şi-n ochi doar ruşine şi compasiune pentru săracul nostru popor vitregit şi oropsit de soartă.

6 comentarii:

Anonim spunea...

1. treci pe www.wordpress.com daca vrei comentarii mai multe

2. un astfel de produs in MASSmedia de la noi ar fi inchis de la primele ediţii.

asta si e problema. Nu avem libertate in mass media :) pana atunci - mai e.

Oxana Greadcenco spunea...

Nu pot să te contrazic, căci într-adevăr aşa este. Din păcatae...!!! Dar sper ca "pana atunci - mai e" să nu dureze atît de mult :) Eu încă mai sunt optimistă...

Anonim spunea...

cand treci pe wordpress anunţă-mă si pe mine cumva, ca sa ma pot abona.

Anonim spunea...

o pot face chiar acum ;)

Anonim spunea...

Am urmarit si eu ,din curiozitate,emisiunea data(imi spuneau mai multi ca merita)...Sincer,mi se pare...a waste of time!
1.Pentru ca s'a gasit asta(Badea),cel mai "destept",sa critice articolele de presa ale altora...(macar sa fi fost 2 acolo,ca tot vorbeste singur...vrute si nevrute)
2.In primul rand,asta e alegerea fiecaruia(Romania e un stat democratic,nu?!):ce sa citeasca,cum sa interpreteze,cum sa reactioneze!
3.Cam isi ponegreste propria tara,propria cultura...si arunca "venin" asupra unor ziare destul de citite in Romania!(daca nici astea nu sunt bune,atunci ce e "de calitate"??!)
Nu as vrea sa par "anti-democratica",nu...pur si simplu,Badea exagereaza acolo...prea mult!(isi impune subiectivitatea!)...Pana la urma,fiecare e liber sa dea un calificativ unui articol,unui ziar pe o scara de la 1 la 10,nu'i asa?!
Cat priveste,"mica" nostra Basarabie...intr'adevar,presa noastra e cam la pamant.Destul cat se critica politica prin ziarele independente(si bine-meritat!),ce sa'i mai critici pe Critici!!?

Oxana Greadcenco spunea...

Da, chiar un pic exagereaza, pune prea mult piper in comentariile sale. Insa, el nu impune nicidecum pozitia sa, fiecare spectator are libertatea de-a alege, de a da crezare sau nu tezelor lansate in aceasta emisiune. Decizia apartine spectatorului, si nu moderatorului.Cel putin asa fac eu...:)